Object

Title: CZAS WOLNY JAKO DETERMINANTA ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW

Abstract:

Czas wolny jest istotnym elementem stylu życia człowieka, który wyraża się w jego świato­poglądzie, celach, dążeniach życiowych i aspiracjach, jak również na płaszczyźnie przejawianych przez niego zachowań oraz działań rynkowych. Współcześnie czas wolny jest zasobem wysoko cenionym. Jest wartością samą w sobie, pozostającą w niedoborze, stąd tak ważne jest zarówno umiejętne wygospoda­rowanie, jak i satysfakcjonujące spożytkowanie czasu wolnego. Czas wolny to czas, w którym jednostka może zaspokajać swoje potrzeby, oddając się różnym zajęciom w sposób pozbawiony przymusu, czy będzie to odpoczynek, rozrywka, rozwój lub bezinteresowne kształcenie się, czy też dobrowolne uczestniczenie w życiu społecznym po uwolnieniu się od obowiązków zawodowych, rodzinnych i społecznych. Niniejsze opracowanie skupia się na problematyce zachowań konsumentów w czasie wolnym. Głównym jego celem jest próba pokazania związku czasu wolnego z konsumpcją, sposobów spędzania czasu wolnego przez konsumentów oraz determinant wyboru określonych form aktywności.

Date issued:

2017-09-30

Electronic Issue Date:

2017-09-30

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1047 ; doi:10.37055/nsz/129419 ; oai:editorialsystem.com:article-129419

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129419

License:

click here to follow the link

Starting page:

163

Ending page:

173

Volume:

12

Issue:

3

Journal:

NSZ

Keywords:

leisure time ; consumption ; consumer behavior

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1194

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information