Czas wolny jest istotnym elementem stylu życia człowieka, który wyraża się w jego światopoglądzie, celach, dążeniach życiowych i aspiracjach, jak również na płaszczyźnie przejawianych przez niego zachowań oraz działań rynkowych. Współcześnie czas wolny jest zasobem wysoko cenionym. Jest wartością samą w sobie, pozostającą w niedoborze, stąd tak ważne jest zarówno umiejętne wygospodarowanie, jak i satysfakcjonujące spożytkowanie czasu wolnego. Czas wolny to czas, w którym jednostka może zaspokajać swoje potrzeby, oddając się różnym zajęciom w sposób pozbawiony przymusu, czy będzie to odpoczynek, rozrywka, rozwój lub bezinteresowne kształcenie się, czy też dobrowolne uczestniczenie w życiu społecznym po uwolnieniu się od obowiązków zawodowych, rodzinnych i społecznych. Niniejsze opracowanie skupia się na problematyce zachowań konsumentów w czasie wolnym. Głównym jego celem jest próba pokazania związku czasu wolnego z konsumpcją, sposobów spędzania czasu wolnego przez konsumentów oraz determinant wyboru określonych form aktywności.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1047 ; doi:10.37055/nsz/129419 ; oai:editorialsystem.com:article-129419
leisure time ; consumption ; consumer behavior
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1194
Edition name | Date |
---|---|
CZAS WOLNY JAKO DETERMINANTA ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW | May 12, 2025 |