Konflikty w pracy urzędników sektora publicznego są zjawiskiem negatywnym z powodu wpływu, jaki wywierają zarówno na samą skonfliktowaną osobę, jak i ludzi wokół niej - klientów i współpracowników. Ponadto konflikt niekorzystnie wpływa na wydajność pracy, komunikację, atmosferę pracy. Kultura - nieformalne aspekty organizacji - to wartości, przekonania, etyka i motywy poszczególnych uczestników, oprócz wspólnych norm i porozumień, które ogólnie charakteryzują organizację lub jednostki wewnątrz niej. Artykuł analizuje specyfikę etyki i kultury pracy w sektorze publicznym. Autorka stara się opisać i ocenić specyfikę etyki i kultury pracy pracowników gminy Klaipeda na Litwie.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1050 ; doi:10.37055/nsz/129422 ; oai:editorialsystem.com:article-129422
working culture ; ethics ; employees ; public sector
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1197
Edition name | Date |
---|---|
PECULIARITIES OF WORKING CULTURE AND ETHICS IN THE PUBLIC SECTOR | May 12, 2025 |
Perkumienė Dalia Abalikštienė Edita Merkienė Rasa