Postępująca globalizacja oraz dynamika otoczenia sprawiają, że konkurowanie z firmami działającymi na rynku jest coraz trudniejsze. Jedną z metod osiągania oraz utrzymywania przewagi konkurencyjnej jest stworzenie modelu biznesowego z wykorzystaniem do tego celu innowacji. Ważne jest zrozumienie koncepcji oraz jej kluczowych elementów, dlatego w pierwszej kolejności w artykule zaprezentowane zostały różne podejścia do definiowania pojęcia modelu biznesowego; wyjaśniono też jego istotę oraz znaczenie. Następnie przedstawiono przykładowy szablon modelu biznesowego – model Canvas wraz z charakterystyką jego wszystkich elementów oraz obszarów.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1057 ; doi:10.37055/nsz/129414 ; oai:editorialsystem.com:article-129414
business model ; business model Canvas ; competitive advantage
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1204
Edition name | Date |
---|---|
INNOWACYJNY MODEL BIZNESOWY JAKO DETERMINANTA EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM | May 12, 2025 |