Artykuł przedstawia rozważania dotyczące formalnych i teoretycznych podstaw oceny jakości działań w organizacjach publicznych. Wyjaśniono pojęcia: podmiot publiczny i organizacja publiczna. Przedstawiono syntezę charakterystyki strategii „Sprawne Państwo 2020". Przeprowadzono analizę porównawczą celów strategii i ich wskaźników oraz omówiono jej wyniki. Zinterpretowano normatywną definicję jakości w kontekście organizacji publicznych. Przedstawiono również pojęcie wartościowania jakości z uwzględnieniem międzynarodowych wskaźników jakości w administracji publicznej. Zaproponowano podejście umożliwiające przeprowadzanie oceny jakości działań w organizacjach publicznych. W podsumowaniu zawarto syntezę uwarunkowań oceny jakości działań w organizacjach publicznych.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1049 ; doi:10.37055/nsz/129421 ; oai:editorialsystem.com:article-129421
public organizations ; public entity ; public activities ; quality indicators
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1196
Edition name | Date |
---|---|
DETERMINANTY OCENY JAKOŚCI DZIAŁAŃ W ORGANIZACJACH PUBLICZNYCH | May 12, 2025 |