Możliwość wykorzystania zaawansowanych technologii informacyjnych, Internetu oraz urządzeń mobilnych ma ogromny wpływ na zmianę zachowań współczesnych konsumentów. Zmiany te dotyczą nie tylko sposobu dokonywania zakupów w ramach stacjonarnych form handlu, ale przede wszystkim przyczyniają się do wirtualizacji zachowań nabywczych konsumentów. Celem artykułu jest identyfikacja przejawów oraz rozpoznanie skali wirtualizacji wybranych elementów zachowań konsumentów, a także przybliżenie istoty zjawiska domocentryzmu, jego powszechności w polskim społeczeństwie. Jako metodę badawczą służącą do realizacji tego celu wybrano badania wtórne polegające na analizie informacji z zakresu marketingu, zarządzania i psychologii oraz wyników badań niezależnych agencji badawczych.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1007 ; doi:10.37055/nsz/129513 ; oai:editorialsystem.com:article-129513
consumers behaviors ; consumption virtualization ; trends of behavior ; home-centrism
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1154
Edition name | Date |
---|---|
Virtualization of consumer consumersand home-centrism | May 12, 2025 |