Model gospodarki współdzielenia staje się coraz bardziej popularny na całym świecie. Jest to związane z bardziej efektywnym wykorzystaniem zasobów poprzez dzielenie się, pożyczanie i wymianę dóbr ekonomicznych wśród nieznanych osób, a tym samym jest w punkcie zmiany zachowań konsumentów w kierunku „dzielenia zamiast posiadania”. Celem niniejszego artykułu jest próba określenia, jakie mechanizmy budowania zaufania występują na platformach oferujących usługi współdzielenia. Badania empiryczne zostały przeprowadzone w celu zbadania mechanizmów, które funkcjonują.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1121 ; doi:10.37055/nsz/129389 ; oai:editorialsystem.com:article-129389
sharing economy ; building trust ; social platforms
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1268
Edition name | Date |
---|---|
BUILDING TRUST IN THE SHARING ECONOMY ON SOCIAL PLATFORMS | May 12, 2025 |
SOŁEK-BOROWSKA Celina
Sołek-Borowska Celina Buckles Brian