Object

Title: ATTRIBUTES OF CREATIVE SECTOR ORGANIZATIONS AS DETERMINANTS OF RISK MANAGEMENT

Abstract:

Współcześnie wzrasta rola i znaczenie tzw. sektora kreatywnego w wielu gospodarkach narodowych. Dążąc do tego, aby wpływ tego sektora na rozwój gospodarczy różnych krajów był silny i dodatni, wpierw należy umacniać ten sektor od wewnątrz. Chodzi tu o dbanie o prawidłowy rozwój sektora kreatywnego poprzez zapewnianie odpowiedniej „kondycji” tworzącym go podmiotom. W artykule następuje koncentracja na płaszczyźnie mikroekonomicznej sprzężonej z perspektywą mezoekonomiczną. Sektor kreatywny skupia się na szeroko rozumianej kulturze (łączy m.in. dobra kultury wyższej i dobra stricte użytkowe, np. design), co rzutuje na sposób jego rozwoju w różnych wymiarach, np. rynkowym, relacyjnym, technicznym itp. Umacnianie sektora kreatywnego wymaga wdrożenia i doskonalenia specyficznych procesów zarządzania ryzykiem. W artykule analizowane są uwarunkowania zarządzania ryzykiem w organizacjach z sektora kreatywnego. Szczególny nacisk położony jest na identyfikację atrybutów organizacji z sektora kreatywnego jako determinantu zarządzania ryzykiem.

Date issued:

2016-12-20

Electronic Issue Date:

2016-12-20

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1130 ; doi:10.37055/nsz/129373 ; oai:editorialsystem.com:article-129373

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129373

License:

click here to follow the link

Starting page:

75

Ending page:

87

Volume:

11

Issue:

1

Journal:

NSZ

Keywords:

management ; organization ; risk ; creative sector ; risk factors

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1277

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information