Celem artykułu jest wskazanie znaczenia metafor w opisie działalności przedsiębiorstwa oraz prezentacja wybranych metafor znajdujących zastosowanie w zarządzaniu i marketingu przedsiębiorstw usługowych ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw medialnych. W opracowaniu wykorzystano metodę analizy literatury. W treści zaprezentowano pojęcie metafor i ich rolę w organizacjach, typologię metafor oraz przykłady ich wykorzystania w przedsiębiorstwach usługowych oraz medialnych, w szczególności koncentrując się na metaforach teatru i orkiestry. W artykule wskazano również ograniczenia stosowania metafor. Słowa kluczowe: zarządzanie, marketing usług, metafory, przedsiębiorstwa medialne.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1118 ; doi:10.37055/nsz/129369 ; oai:editorialsystem.com:article-129369
zarządzanie ; marketing usług ; metafory ; przedsiębiorstwa medialne
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1265
Nazwa wydania | Data |
---|---|
A METAPHORICAL DESCRIPTION OF ORGANIZATION IN THE MANAGEMENT AND MARKETING OF SERVICE COMPANIES | 12 maj 2025 |