Marketing terytorialny jednostki samorządowej jest odpowiedzialny za zaspokajanie potrzeb oraz oczekiwań lokalnej społeczności. W tym celu jednostki samorządowe sięgają między innymi po szereg narzędzi promocji, która pełni wiele ważnych dla miasta funkcji. Organizacja różnego typu wydarzeń oraz promowanie ich zarówno pośród mieszkańców miasta, jak i odbiorców zewnętrznych, jest częścią prowadzonego przez miasto marketingu terytorialnego. Marketing jest częścią procesu zarządzania miastem, właściwym zatem staje się kierowanie oferty zarówno do członków wspólnoty samorządowej, jak i odbiorców zewnętrznych, którymi są między innymi turyści czy odwiedzający. Artykuł przedstawia trzy wydarzenia zorganizowane na stadionie Energa Gdańsk (dawniej PGE Arena) w latach 2014-2015 oraz wskazuje ich celowość w promocji turystycznej miasta.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1085 ; doi:10.37055/nsz/129458 ; oai:editorialsystem.com:article-129458
marketing wydarzeń ; promocja miasta ; wydarzenia ; marketing terytorialny
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1232
Nazwa wydania | Data |
---|---|
MARKETING WYDARZEŃ JAKO INSTRUMENT DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH GDAŃSKIEGO SAMORZĄDU | 12 maj 2025 |