Zwinność przedsiębiorstwa jest dynamiczną umiejętnością i zdolnością organizacji do zdobywania przewagi konkurencyjnej poprzez inteligentne, szybkie i zarazem proaktywne określenie szans oraz reagowanie na zagrożenia. Określa się ją jako umiejętność przetrwania oraz radzenia sobie w turbulentnym, konkurencyjnym, nieprzewidywalnym otoczeniu, pełnym zmian, które wymagają szybkiej i skutecznej reakcji na bodźce rynkowe. W ciągu ostatnich kliku lat w publikacjach naukowych, pojawiły się badania empiryczne dotyczące wpływu problemu zwinności na przewagę konkurencyjną i sukces organizacji. Badania te podkreślają istotny wpływ umiejętności miękkich, takich jak umiejętności zwinne czy też umiejętności dzielenia się wiedzą, na konkurencyjność organizacji w zmieniającym się ciągle i niestabilnym otoczeniu. Badania akcentują konieczność zaangażowania się kierownictwa organizacji w aspekty zwinności strategicznej, po to by uzyskać sprawność konkurencyjną. Przeprowadzone badania potwierdziły więc istnienie zależności pomiędzy zwinnością przedsiębiorstwa a osiąganiem przez nie pozycji konkurencyjnej.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1093 ; doi:10.37055/nsz/129466 ; oai:editorialsystem.com:article-129466
competitiveness ; competitive edge ; agility ; organization
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1240
Edition name | Date |
---|---|
ZWINNOŚĆ ORGANIZACJI JAKO NARZĘDZIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ | May 12, 2025 |