Object

Title: ZWINNOŚĆ ORGANIZACJI JAKO NARZĘDZIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ

Creator:

OLAK Andrzej

Abstract:

Zwinność przedsiębiorstwa jest dynamiczną umiejętnością i zdolnością organizacji do zdoby­wania przewagi konkurencyjnej poprzez inteligentne, szybkie i zarazem proaktywne określenie szans oraz reagowanie na zagrożenia. Określa się ją jako umiejętność przetrwania oraz radzenia sobie w tur­bulentnym, konkurencyjnym, nieprzewidywalnym otoczeniu, pełnym zmian, które wymagają szybkiej i skutecznej reakcji na bodźce rynkowe. W ciągu ostatnich kliku lat w publikacjach naukowych, pojawiły się badania empiryczne dotyczące wpływu problemu zwinności na przewagę konkurencyjną i sukces organizacji. Badania te podkreślają istotny wpływ umiejętności miękkich, takich jak umiejętności zwin­ne czy też umiejętności dzielenia się wiedzą, na konkurencyjność organizacji w zmieniającym się ciągle i niestabilnym otoczeniu. Badania akcentują konieczność zaangażowania się kierownictwa organizacji w aspekty zwinności strategicznej, po to by uzyskać sprawność konkurencyjną. Przeprowadzone bada­nia potwierdziły więc istnienie zależności pomiędzy zwinnością przedsiębiorstwa a osiąganiem przez nie pozycji konkurencyjnej.

Date issued:

2017-03-31

Electronic Issue Date:

2017-03-31

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1093 ; doi:10.37055/nsz/129466 ; oai:editorialsystem.com:article-129466

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129466

License:

click here to follow the link

Starting page:

271

Ending page:

282

Volume:

12

Issue:

1

Journal:

NSZ

Keywords:

competitiveness ; competitive edge ; agility ; organization

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1240

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information