Funkcjonujący od ponad 25 lat w Polsce samorząd gminny, wraz z rozszerzaniem kompetencji w realizacji zadań mających podstawowe znaczenie dla obywateli, coraz częściej staje się obszarem konkurowania między sobą przedsiębiorstw wykonujących zadania gmin. Sukces w rozwoju konkurujących coraz częściej z sobą gmin jest funkcją rozwoju organizacji i w ich obrębie dysponowaniem wysoko wykwalifikowaną kadrą. Właśnie kwalifikacje i ich stałe doskonalenie uczyniono podstawowym problemem w tym opracowaniu. Za cel postawiono sobie diagnozę podnoszenia kwalifikacji wśród pracowników organizacji wykonujących zadania samorządów gminnych. W prezentowanym artykule, obok przeglądu literatury naukowej, w części badawczej przywołano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na przełomie 2014 i 2015 roku wśród pracowników samorządowych szczebla podstawowego Warmii i Mazur. Przyjęto przed podjęciem badań, Ze następuje stały wzrost kwalifikacji pracowników samorządowych, ale wzrost ten zróżnicowany jest w odniesieniu do różnych grup zatrudnienia.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1083 ; doi:10.37055/nsz/129447 ; oai:editorialsystem.com:article-129447
communal self-government ; municipal enterprise ; qualifications of employees
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1230