Artykuł przedstawia zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu psychologia w programie kształcenia podchorążych Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, w szczególności problematykę uprzedzeń i dyskryminacji oraz asertywności. Współczesny żołnierz wykonuje zadania w środowisku wielokulturowym. Wojsko nie jest już grupą homogeniczną ze względu na płeć. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera problematyka eliminowania uprzedzeń i dyskryminacji. Kompetencje związane z asertywnością umożliwiają lepszą komunikację interpersonalną i zapobiegają konfliktom w relacjach społecznych. Wyższe nauczanie wojskowych powinno brać te wątki pod uwagę, jak czynione jest to obecnie.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1695 ; doi:10.37055/sbn/129743 ; oai:editorialsystem.com:article-129743
edukacja ; szkolenie wojskowe ; profilaktyka patologii
19 maj 2025
19 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1877
CZUBA Beata