Artykuł przedstawia zagadnienia realizowane w ramach przedmiotu psychologia w programie kształcenia podchorążych Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, w szczególności problematykę uprzedzeń i dyskryminacji oraz asertywności. Współczesny żołnierz wykonuje zadania w środowisku wielokulturowym. Wojsko nie jest już grupą homogeniczną ze względu na płeć. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera problematyka eliminowania uprzedzeń i dyskryminacji. Kompetencje związane z asertywnością umożliwiają lepszą komunikację interpersonalną i zapobiegają konfliktom w relacjach społecznych. Wyższe nauczanie wojskowych powinno brać te wątki pod uwagę, jak czynione jest to obecnie.
Data wydania: Identyfikator:doi:10.37055/sbn/129743 ; oai:editorialsystem.com:article-129743
ISSN drukowany: Identyfikator wydawcy: Licencja: Strona początkowa: Strona końcowa: Tom: Wydanie: Czasopismo: Słowa kluczowe: