Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, w jakim stopniu pełniona przez dowódców wojskowych rola zawodowa wpływa na ich tożsamość. Wywiady przeprowadzone z generałami i admirałami Wojska Polskiego wskazują na to, że ich tożsamość społeczna ma kluczowe znaczenie dla obrazu siebie. Tożsamość społeczna jest spójna z tożsamością osobistą. Respondenci identyfikują się z wartościami etosowymi organizacji. Najbardziej istotne doświadczenia w ich życiu, definiujące kim są i do czego zmierzają, związane są z pracą zawodową.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1511 ; doi:10.37055/sbn/135309 ; oai:editorialsystem.com:article-135309
personal identity ; social identity ; the commanders ; the military
May 19, 2025
May 19, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1693
Edition name | Date |
---|---|
SOCIAL IDENTITY IN NARRATIVES OF MILITARY COMMANDERS | May 19, 2025 |
CZUBA Beata