Object

Title: Retoryka na usługach zarządzania

Creator:

SKULSKA Joanna

Abstract:

Dobra komunikacja wewnątrz firmy jest podstawą jej funkcjonowania, stanowi remedium na wszelkie możliwe trudności związane z zarządzaniem kadrą pracowniczą, jest jednym z najważniejszych narzędzi zarządzania, narzędziem zapewniającym efektywne działania. Skuteczne zarządzanie procesami komunikowania się oraz wysokie kompetencje w zakresie komunikacji perswazyjnej to jedne z podsta­wowych i najważniejszych zadań menadżerów. Retoryka dostarcza nieograniczony zasób zasad, metod, chwytów, struktur umożliwiających maksymalizowanie potencjalnych korzyści płynących z poprawnej, jasnej i nastawionej na konkretny cel perswazyjnej komunikacji. Jednocześnie znajomość tych zasad jest środkiem do minimalizowania ewentualnych problemów czy przezwyciężania barier komunikacyjnych. Brak znajomości reguł retorycznych stosowanych w celu uskutecznienia komunikacji jest jedną z najpo­ważniejszych przeszkód na drodze do efektywnej działalności grupowej.

Date issued:

2017-06-30

Electronic Issue Date:

2017-06-30

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1077 ; doi:10.37055/nsz/129428 ; oai:editorialsystem.com:article-129428

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129428

License:

click here to follow the link

Starting page:

63

Ending page:

80

Volume:

12

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

rhetoric ; persuasion ; manipulation ; management ; communication ; speech acts

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1224

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Retoryka na usługach zarządzania May 12, 2025
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information