Dobra komunikacja wewnątrz firmy jest podstawą jej funkcjonowania, stanowi remedium na wszelkie możliwe trudności związane z zarządzaniem kadrą pracowniczą, jest jednym z najważniejszych narzędzi zarządzania, narzędziem zapewniającym efektywne działania. Skuteczne zarządzanie procesami komunikowania się oraz wysokie kompetencje w zakresie komunikacji perswazyjnej to jedne z podstawowych i najważniejszych zadań menadżerów. Retoryka dostarcza nieograniczony zasób zasad, metod, chwytów, struktur umożliwiających maksymalizowanie potencjalnych korzyści płynących z poprawnej, jasnej i nastawionej na konkretny cel perswazyjnej komunikacji. Jednocześnie znajomość tych zasad jest środkiem do minimalizowania ewentualnych problemów czy przezwyciężania barier komunikacyjnych. Brak znajomości reguł retorycznych stosowanych w celu uskutecznienia komunikacji jest jedną z najpoważniejszych przeszkód na drodze do efektywnej działalności grupowej.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1077 ; doi:10.37055/nsz/129428 ; oai:editorialsystem.com:article-129428
rhetoric ; persuasion ; manipulation ; management ; communication ; speech acts
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1224
Edition name | Date |
---|---|
Retoryka na usługach zarządzania | May 12, 2025 |
Skulska Joanna Krężel Aleksandra