Retoryka na usługach zarządzania
Creator: Abstract:Dobra komunikacja wewnątrz firmy jest podstawą jej funkcjonowania, stanowi remedium na wszelkie możliwe trudności związane z zarządzaniem kadrą pracowniczą, jest jednym z najważniejszych narzędzi zarządzania, narzędziem zapewniającym efektywne działania. Skuteczne zarządzanie procesami komunikowania się oraz wysokie kompetencje w zakresie komunikacji perswazyjnej to jedne z podstawowych i najważniejszych zadań menadżerów. Retoryka dostarcza nieograniczony zasób zasad, metod, chwytów, struktur umożliwiających maksymalizowanie potencjalnych korzyści płynących z poprawnej, jasnej i nastawionej na konkretny cel perswazyjnej komunikacji. Jednocześnie znajomość tych zasad jest środkiem do minimalizowania ewentualnych problemów czy przezwyciężania barier komunikacyjnych. Brak znajomości reguł retorycznych stosowanych w celu uskutecznienia komunikacji jest jedną z najpoważniejszych przeszkód na drodze do efektywnej działalności grupowej.
Date issued: Electronic Issue Date: Identifier:doi:10.37055/nsz/129428 ; oai:editorialsystem.com:article-129428
Electronic ISSN: Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:rhetoric ; persuasion ; manipulation ; management ; communication ; speech acts