W treści artykułu odniesiono się do źródeł i przejawów konfliktu w organizacji, traktowanego jako nieodzowny element relacji międzyludzkich. U jego podłoża zawsze znajduje się rozbieżność interesów danych podmiotów. Z uwagi na istotę oddziaływania konfliktów w organizacji w niniejszym opracowaniu przedstawiono podstawowe strategie i metody oraz skutki zarządzania konfliktem w organizacji. Wskazano jednostkowy, grupowy i międzyorganizacyjny model występowania konfliktu. Odniesiono się również do wagi kontekstu i czynników osobowościowych w kształtowaniu sytuacji niepożądanych w organizacji. Jednocześnie wskazano obszary pozadysfunkcyjnego oddziaływania konfliktów, podkreślając ich mobilizujący i wzmacniający więzi charakter, uzależniony od poziomu występowania ogólnie rozumianych rozbieżności interesów na poziomie człowieka, grupy i organizacji.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:959 ; doi:10.37055/nsz/129539 ; oai:editorialsystem.com:article-129539
conflict ; organization ; planning ; strategy ; management
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1106
Edition name | Date |
---|---|
Conflict as an element of organization management | May 12, 2025 |
CIEKANOWSKI Zbigniew NOWICKA Julia ZAŁOGA Wiesława
CIEKANOWSKI Zbigniew ZAŁOGA Wiesława
CIEKANOWSKI Zbigniew Majkowska Joanna ZAŁOGA Wiesława
Ciekanowski Zbigniew Szymański Zdzisław ZAŁOGA Wiesława
ZAŁOGA Wiesława CIEKANOWSKI Zbigniew CHRZĄSZCZ Aneta
CIEKANOWSKI Zbigniew ZAŁOGA Wiesława PERDION Waldemar