W treści artykułu odniesiono się do źródeł i przejawów konfliktu w organizacji, traktowanego jako nieodzowny element relacji międzyludzkich. U jego podłoża zawsze znajduje się rozbieżność interesów danych podmiotów. Z uwagi na istotę oddziaływania konfliktów w organizacji w niniejszym opracowaniu przedstawiono podstawowe strategie i metody oraz skutki zarządzania konfliktem w organizacji. Wskazano jednostkowy, grupowy i międzyorganizacyjny model występowania konfliktu. Odniesiono się również do wagi kontekstu i czynników osobowościowych w kształtowaniu sytuacji niepożądanych w organizacji. Jednocześnie wskazano obszary pozadysfunkcyjnego oddziaływania konfliktów, podkreślając ich mobilizujący i wzmacniający więzi charakter, uzależniony od poziomu występowania ogólnie rozumianych rozbieżności interesów na poziomie człowieka, grupy i organizacji.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:959 ; doi:10.37055/nsz/129539 ; oai:editorialsystem.com:article-129539
konflikt ; organizacja ; planowanie ; strategia ; zarządzanie
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1106
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Conflict as an element of organization management | 12 maj 2025 |
CIEKANOWSKI Zbigniew ZAŁOGA Wiesława
ZAŁOGA Wiesława CIEKANOWSKI Zbigniew CHRZĄSZCZ Aneta
CIEKANOWSKI Zbigniew ZAŁOGA Wiesława PERDION Waldemar