Object

Title: DISINFORMATION UNSUSTAINABLE PRACTICES IN BUSINESS

Abstract:

Popularyzacja trendu na bycie „eko” przyczyniła się do nadmiernego posługiwania się nim przez wiele przedsiębiorstw. Chcą one posługiwać się wspomnianym nazewnictwem, jednakże nie dostosowują swoich wyrobów do wymaganych kryteriów, jakim podlegać muszą produkty przyjazne człowiekowi i środowisku. Wielu producentów świadomie wprowadza swoich odbiorców w błąd, informu-jąc o licznych cechach świadczących o tym, że produkt jest „bio” lub „eko”, podczas gdy w rzeczywistości wcale tak nie jest. Ten mechanizm noszący nazwę greenwashing, jest skomplikowanym zagadnieniem, gdyż konsumentom trudno odróżnić prawdę, od koloryzowanego i zielonego kłamstwa. Obecnie przedsiębiorstwa wykorzystują ludzką naiwność i niewiedzę w obszarze ochrony środowiska oraz ekologii i stosują nieetyczne narzędzie marketingowe, co jest wynikiem rosnącej mody na ekologiczny asortyment. W takiej sytuacji oferowane produkty nie mają nic wspólnego z troską o środowisko naturalne. Celem artykułu jest przybliżenie istoty greenwashingu, ukazanie jego praktyk i przedstawienie propozycji przeciwstawiania się nieetycznym poczynaniom, aby wye-liminować je z działalności biznesowej.

Date issued:

2020-06-29

Electronic Issue Date:

2020-06-29

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:908 ; doi:10.37055/nsz/132933 ; oai:editorialsystem.com:article-132933

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

132933

License:

click here to follow the link

Starting page:

31

Ending page:

40

Volume:

15

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

sustainable development ; marketing ; promotion ; greenwashing

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1055

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information