Popularyzacja trendu na bycie „eko” przyczyniła się do nadmiernego posługiwania się nim przez wiele przedsiębiorstw. Chcą one posługiwać się wspomnianym nazewnictwem, jednakże nie dostosowują swoich wyrobów do wymaganych kryteriów, jakim podlegać muszą produkty przyjazne człowiekowi i środowisku. Wielu producentów świadomie wprowadza swoich odbiorców w błąd, informu-jąc o licznych cechach świadczących o tym, że produkt jest „bio” lub „eko”, podczas gdy w rzeczywistości wcale tak nie jest. Ten mechanizm noszący nazwę greenwashing, jest skomplikowanym zagadnieniem, gdyż konsumentom trudno odróżnić prawdę, od koloryzowanego i zielonego kłamstwa. Obecnie przedsiębiorstwa wykorzystują ludzką naiwność i niewiedzę w obszarze ochrony środowiska oraz ekologii i stosują nieetyczne narzędzie marketingowe, co jest wynikiem rosnącej mody na ekologiczny asortyment. W takiej sytuacji oferowane produkty nie mają nic wspólnego z troską o środowisko naturalne. Celem artykułu jest przybliżenie istoty greenwashingu, ukazanie jego praktyk i przedstawienie propozycji przeciwstawiania się nieetycznym poczynaniom, aby wye-liminować je z działalności biznesowej.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:908 ; doi:10.37055/nsz/132933 ; oai:editorialsystem.com:article-132933
sustainable development ; marketing ; promotion ; greenwashing
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1055
Edition name | Date |
---|---|
DISINFORMATION UNSUSTAINABLE PRACTICES IN BUSINESS | May 12, 2025 |