Object

Title: PROFESSIONAL AND COMMERCIAL RESEARCH AND OPINION SURVEYS IN SOCIAL SCIENCES FOR SCIENTIFIC DISSERTATIONS

Abstract:

Przygotowanie kadr do profesjonalnych badań społecznych mogą zapewnić studia z obszaru nauk społecznych. Najlepszym sposobem ugruntowania wiedzy jest obszar działalności twórczej już na etapie pisania prac licencjackich, magisterskich oraz doktorskich; na podstawie badań empirycznych w różnych dziedzinach nauk społecznych. Celem artykułu jest ukazanie różnic między metodami badań komercyjnych lub profesjonalnych, a przedsięwzięciami metodologiczno-organizacyjnymi w badaniach empirycznych służących celom dydaktycznym - w szczególności na użytek prac kwalifikacyjnych. Artykuł składa się z części o charakterze metodologicznym i praktycznym i jest wynikiem wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu prac kwalifikacyjnych, w tym opartych na badaniach opinii w różnych populacjach respondentów. Artykuł może być przyczynkiem do dyskusji nad właściwym przygotowaniem kadr do pracy w ośrodkach badawczych, pracowniach komercyjnych lub urzędach państwowych zajmujących się statystyką społeczną.

Date issued:

2020-06-29

Electronic Issue Date:

2020-06-29

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:912 ; doi:10.37055/nsz/132937 ; oai:editorialsystem.com:article-132937

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

132937

License:

click here to follow the link

Starting page:

105

Ending page:

119

Volume:

15

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

opinion polls ; thesis ; commercial research

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1059

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information