Object structure
Title:

PROFESSIONAL AND COMMERCIAL RESEARCH AND OPINION SURVEYS IN SOCIAL SCIENCES FOR SCIENTIFIC DISSERTATIONS

Creator:

Kasperski Marian

Abstract:

Przygotowanie kadr do profesjonalnych badań społecznych mogą zapewnić studia z obszaru nauk społecznych. Najlepszym sposobem ugruntowania wiedzy jest obszar działalności twórczej już na etapie pisania prac licencjackich, magisterskich oraz doktorskich; na podstawie badań empirycznych w różnych dziedzinach nauk społecznych. Celem artykułu jest ukazanie różnic między metodami badań komercyjnych lub profesjonalnych, a przedsięwzięciami metodologiczno-organizacyjnymi w badaniach empirycznych służących celom dydaktycznym - w szczególności na użytek prac kwalifikacyjnych. Artykuł składa się z części o charakterze metodologicznym i praktycznym i jest wynikiem wieloletnich doświadczeń w prowadzeniu prac kwalifikacyjnych, w tym opartych na badaniach opinii w różnych populacjach respondentów. Artykuł może być przyczynkiem do dyskusji nad właściwym przygotowaniem kadr do pracy w ośrodkach badawczych, pracowniach komercyjnych lub urzędach państwowych zajmujących się statystyką społeczną.

Date issued:

2020-06-29

Electronic Issue Date:

2020-06-29

Identifier:

doi:10.37055/nsz/132937 ; oai:editorialsystem.com:article-132937

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

132937

License:

click here to follow the link

Starting page:

105

Ending page:

119

Volume:

15

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

opinion polls ; thesis ; commercial research

×

Citation

Citation style: