Object

Title: Merchandising solutions for the development of sales space in a small store. Case study

Abstract:

W artykule podjęto problematykę zagospodarowania przestrzeni sprzedaży w małych sklepach detalicznych. Jest to jedno z zagadnień, którymi zajmuje się merchandising – marketing handlowy. Analizie poddano niewielką placówkę handlową, znajdującą się na obrzeżach aglomeracji warszawskiej. W badaniach wykorzystano metodę studium przypadku. Ocenie poddano układ sklepu i jego zmiany w zakresie realizacji zasady areny, strefy samoobsługi i obsługi zza lady, ekspozycji warzyw i owoców, ruchu klientów, umiejscowienia kasy, stref gorących i zimnych, okolic wejścia do sklepu, lokalizacji lodówek z różnymi artykułami (nabiałem, mrożonkami, lodami, piwem), ekspozycji pieczywa i jego roli w sklepie, szerokości przejść między regałami i in. Stwierdzono, że efektywne rozplanowanie przestrzeni handlowej w małym sklepie jest zadaniem trudnym, kompromisowym. Ze względu na ograniczoną powierzchnię i cechy budynku, w którym znajduje się badany lokal, stosowanie wybranych rozwiązań merchandisingowych nie zawsze było możliwe.

Date issued:

2018-09-24

Electronic Issue Date:

2018-09-24

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:997 ; doi:10.37055/nsz/129493 ; oai:editorialsystem.com:article-129493

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129493

License:

click here to follow the link

Starting page:

79

Ending page:

92

Volume:

13

Issue:

3

Journal:

NSZ

Keywords:

commercial marketing ; merchandising ; sales space development ; small shop

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1144

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information