Merchandising solutions for the development of sales space in a small store. Case study
Creator: Abstract:W artykule podjęto problematykę zagospodarowania przestrzeni sprzedaży w małych sklepach detalicznych. Jest to jedno z zagadnień, którymi zajmuje się merchandising – marketing handlowy. Analizie poddano niewielką placówkę handlową, znajdującą się na obrzeżach aglomeracji warszawskiej. W badaniach wykorzystano metodę studium przypadku. Ocenie poddano układ sklepu i jego zmiany w zakresie realizacji zasady areny, strefy samoobsługi i obsługi zza lady, ekspozycji warzyw i owoców, ruchu klientów, umiejscowienia kasy, stref gorących i zimnych, okolic wejścia do sklepu, lokalizacji lodówek z różnymi artykułami (nabiałem, mrożonkami, lodami, piwem), ekspozycji pieczywa i jego roli w sklepie, szerokości przejść między regałami i in. Stwierdzono, że efektywne rozplanowanie przestrzeni handlowej w małym sklepie jest zadaniem trudnym, kompromisowym. Ze względu na ograniczoną powierzchnię i cechy budynku, w którym znajduje się badany lokal, stosowanie wybranych rozwiązań merchandisingowych nie zawsze było możliwe.
Date issued: Electronic Issue Date: Identifier:doi:10.37055/nsz/129493 ; oai:editorialsystem.com:article-129493
Electronic ISSN: Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:commercial marketing ; merchandising ; sales space development ; small shop