Object

Title: The social responsibility of enterprises as an element of building competitiveness

Abstract:

Coraz ważniejszym elementem kreowania przez przedsiębiorstwa przewagi konkurencyjnej jest potencjał ludzki, jak również klimat organizacyjny uwzględniający nie tylko relacje zachodzące wewnątrz firmy, ale również te, które łączą ją z otoczeniem oparte na odpowiedzialności, rzetelności i uczciwości. Dzięki wdrożeniu pożądanych praktyk przedsiębiorstwa dążąc do wypracowania oczekiwanego poziomu zysku starają się osiągnąć go w taki sposób, aby nie tylko nie obarczać interesariuszy niewłaściwymi kosztami, ale wspierać zaspokojenie ich potrzeb i podnieść jakość ich życia. Dlatego celem artykułu jest weryfikacja hipotezy, zgodnie z którą wytyczne z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Artykuł został przygotowywany w konwencji hipotetyczno-dedukcyjnej z wykorzystaniem literatury krajowej, zagranicznej, jak również wyników badań wtórnych.

Date issued:

2018-09-24

Electronic Issue Date:

2018-09-24

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:992 ; doi:10.37055/nsz/129507 ; oai:editorialsystem.com:article-129507

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129507

License:

click here to follow the link

Starting page:

259

Ending page:

273

Volume:

13

Issue:

3

Journal:

NSZ

Keywords:

corporate social responsibility ; competitive advantage

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1139

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information