Coraz ważniejszym elementem kreowania przez przedsiębiorstwa przewagi konkurencyjnej jest potencjał ludzki, jak również klimat organizacyjny uwzględniający nie tylko relacje zachodzące wewnątrz firmy, ale również te, które łączą ją z otoczeniem oparte na odpowiedzialności, rzetelności i uczciwości. Dzięki wdrożeniu pożądanych praktyk przedsiębiorstwa dążąc do wypracowania oczekiwanego poziomu zysku starają się osiągnąć go w taki sposób, aby nie tylko nie obarczać interesariuszy niewłaściwymi kosztami, ale wspierać zaspokojenie ich potrzeb i podnieść jakość ich życia. Dlatego celem artykułu jest weryfikacja hipotezy, zgodnie z którą wytyczne z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Artykuł został przygotowywany w konwencji hipotetyczno-dedukcyjnej z wykorzystaniem literatury krajowej, zagranicznej, jak również wyników badań wtórnych.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:992 ; doi:10.37055/nsz/129507 ; oai:editorialsystem.com:article-129507
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw ; przewaga konkurencyjna
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1139
Nazwa wydania | Data |
---|---|
The social responsibility of enterprises as an element of building competitiveness | 12 maj 2025 |