Object structure
Title:

The social responsibility of enterprises as an element of building competitiveness

Creator:

Wierzbicka Anna

Abstract:

Coraz ważniejszym elementem kreowania przez przedsiębiorstwa przewagi konkurencyjnej jest potencjał ludzki, jak również klimat organizacyjny uwzględniający nie tylko relacje zachodzące wewnątrz firmy, ale również te, które łączą ją z otoczeniem oparte na odpowiedzialności, rzetelności i uczciwości. Dzięki wdrożeniu pożądanych praktyk przedsiębiorstwa dążąc do wypracowania oczekiwanego poziomu zysku starają się osiągnąć go w taki sposób, aby nie tylko nie obarczać interesariuszy niewłaściwymi kosztami, ale wspierać zaspokojenie ich potrzeb i podnieść jakość ich życia. Dlatego celem artykułu jest weryfikacja hipotezy, zgodnie z którą wytyczne z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Artykuł został przygotowywany w konwencji hipotetyczno-dedukcyjnej z wykorzystaniem literatury krajowej, zagranicznej, jak również wyników badań wtórnych.

Date issued:

2018-09-24

Electronic Issue Date:

2018-09-24

Identifier:

doi:10.37055/nsz/129507 ; oai:editorialsystem.com:article-129507

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129507

License:

click here to follow the link

Starting page:

259

Ending page:

273

Volume:

13

Issue:

3

Journal:

NSZ

Keywords:

corporate social responsibility ; competitive advantage

×

Citation

Citation style: