Object structure
Title:

Managing the image of the social organization on the example of the sports club

Creator:

Kowalski Sławomir

Abstract:

Trzeci sektor to sektor obywatelski, na który składają się podmioty nazywane najczęściej organizacjami pozarządowymi, jednakże obok tego określenia funkcjonuje jeszcze kilka nazw: organizacje społeczne, organizacje non-profit, organizacje wolontarystyczne, organizacje obywatelskie. Celem artykułu jest pokazanie roli zarządzania wizerunkiem oraz kierunków rozwoju klubów sportowych w zakresie tego zarządzania. Podstawą jego będą badania własne przeprowadzone na kibicach sportowych pod kątem ich stosunku do klubów oraz znaczenia ich wizerunku w decyzjach zakupu usług i produktów sportowych. Poza tym podane w nim zostaną modelowe rozwiązania dotyczące wpływu wizerunku na funkcjonowanie klubów sportowych oraz wpływ czynników zewnętrznych na ten wizerunek. Dla harmonijnego rozwoju organizacji sportowej w społeczności lokalnej konieczny jest jej pozytywny wizerunek, a wszelkie negatywne zjawiska wizerunkowe negatywnie wpływają na podstawową działalność klubu. Podstawowa hipoteza zakłada, że istnieją stałe czynniki, będące rdzeniem wizerunku klubu sportowego oraz czynniki wizerunkowe wynikające z bieżącego zarządzania wizerunkiem. Wynikiem badań jest cząstkowy model zarządzania wizerunkiem w klubie sportowym.

Date issued:

2018-09-24

Electronic Issue Date:

2018-09-24

Identifier:

doi:10.37055/nsz/129489 ; oai:editorialsystem.com:article-129489

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129489

License:

click here to follow the link

Starting page:

29

Ending page:

41

Volume:

13

Issue:

3

Journal:

NSZ

Keywords:

sports marketing ; third sector ; image

×

Citation

Citation style: