Globalna gospodarka rynkowa stwarza przedsiębiorstwom możliwość prowadzenia swojej działalności z najbardziej odpowiadającego realizacji ich celów biznesowych miejsca na świecie. Przedsiębiorstwa są przekonywane przez państwa, miasta oraz różne jednostki podziału terytorialnego do wyboru danej lokalizacji za pomocą kompleksowych ofert inwestycyjnych podsumowujących możliwe korzyści do osiągnięcia przez działalność w wybranym miejscu. Do promocji tych ofert wykorzystywane są różne narzędzia marketingowe, w tym nowoczesne formy promocji internetowej. W artykule poddano analizie działania polskich jednostek samorządu terytorialnego prowadzone w największym na świecie serwisie społecznościowym skierowanym do odbiorcy biznesowego – LinkedIn. Opisano wykorzystywane sposoby prezentacji oferty oraz powiązane z nimi instrumenty. Podjęto również próbę określenia stopnia rozwoju tej formy terytorialnej promocji inwestycyjnej w Polsce i jej perspektyw na przyszłość w porównaniu do przykładów wykorzystania LinkedIn przez jednostki administracji z Europy i świata.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:996 ; doi:10.37055/nsz/129492 ; oai:editorialsystem.com:article-129492
marketing ; investment marketing ; local government ; LinkedIn ; Poland
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1143
Edition name | Date |
---|---|
Use of LinkedIn social networking service in marketing the investment offer of regional and local government units in Poland | May 12, 2025 |