Ejection Seat Rocket Motors of Aircrafts– Analysis of Construction
W artykule porównano cechy konstrukcyjne oraz parametry balistyczne silników rakietowych foteli katapultowych współczesnych samolotów bojowych. Autorzy dysponowali danymi z prowadzonych badań własnych oraz zebranymi danymi literaturowymi. Własne badania dotyczą foteli typu KM1M, K-36DM (produkcji rosyjskiej) oraz foteli Mk10 (produkcji brytyjskiej). Dane literaturowe zebrano o fotelu ACES II (USA) oraz VS (produkcji czeskiej). W konkluzji pracy stwierdzono, że fotele o różnorodnej konstrukcji i różnej masie charakteryzują się zbliżonymi parametrami kinematycznymi w trakcie katapultowania, co wynika z uwarunkowań fizjologicznych organizmu pilota poddanego dużym przeciążeniom
Warszawa
oai:ribes-88.man.poznan.pl:2432
mechanika, fotel katapultowy, silnik rakietowy, ciąg rakietowy, ładunek napędowy
Sep 5, 2025
Sep 5, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2732
| Edition name | Date |
|---|---|
| Silniki rakietowe foteli katapultowych samolotów bojowych (analiza rozwiązań konstrukcyjnych) | Sep 5, 2025 |
Bogdan ZYGMUNT Wiesław BULER, Andrzej DŁUGOŁĘCKI
Bogdan ZYGMUNT Antoni PIETRZYKOWSKI, Jakub JURKOWSKI, Marek LIPIŃSKI, Andrzej DĘBSKI
Bogdan ZYGMUNT Zenon WILK, Piotr KOŚLIK
Bogdan ZYGMUNT Konrad SIENICKI, Damian WOJTYRA