Obiekt

Tytuł: RETORYKA PROPAGANDY JAKO NARZĘDZIE PROWADZENIA WOJNY

Twórca:

SKULSKA Joanna

Abstrakt:

Wojna „…jest pewną szczególną formą konfliktu społecznego. Nie można sprowadzić jej wyłącznie do sumy działań militarnych, gdyż, jak wiadomo, obejmuje ona i inne dziedziny życia społecznego”. Współcześnie kluczową taktyką sprawowania władzy nie jest zabijanie, ale kontrola umysłów innych ludzi. Celem zatem jest poddawanie ludzi manipulacji bez użycia przemocy (bądź znikomym jej elemencie). Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że aby zrozumieć współczesną wojnę, trzeba rozumieć współczesne społeczeństwo, a co za tym idzie, poznać retoryczne techniki wywierania wpływu na ludzi. Wojna trzeciej fali, współczesna (postindustrialna), to wojna o ludzką świadomość. Językoznawcy badający język polityki twierdzą, że służy on głównie nakłanianiu. Jest „potężnym narzędziem oddziaływania na obywateli”. Kluczową rolę, jaką odgrywa język komunikacji w obszarze polityki, jest zatem perswazja przybierająca różne formy retoryczne.

Data wydania:

2016-06-01

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1506 ; doi:10.37055/sbn/129824 ; oai:editorialsystem.com:article-129824

ISSN drukowany:

2082-2677

Identyfikator wydawcy:

129824

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

161

Strona końcowa:

179

Tom:

9

Wydanie:

1

Czasopismo:

SBN

Słowa kluczowe:

wojna ; antywojna ; retoryka ; perswazja ; manipulacja ; propaganda ; informacja

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 maj 2025

Data dodania obiektu:

19 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1688

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji