Object structure
Title:

THE RHETORICS OF PROPAGANDA AS A TOOL OF WORKING WAR

Creator:

SKULSKA Joanna

Abstract:

Wojna „…jest pewną szczególną formą konfliktu społecznego. Nie można sprowadzić jej wyłącznie do sumy działań militarnych, gdyż, jak wiadomo, obejmuje ona i inne dziedziny życia społecznego”. Współcześnie kluczową taktyką sprawowania władzy nie jest zabijanie, ale kontrola umysłów innych ludzi. Celem zatem jest poddawanie ludzi manipulacji bez użycia przemocy (bądź znikomym jej elemencie). Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że aby zrozumieć współczesną wojnę, trzeba rozumieć współczesne społeczeństwo, a co za tym idzie, poznać retoryczne techniki wywierania wpływu na ludzi. Wojna trzeciej fali, współczesna (postindustrialna), to wojna o ludzką świadomość. Językoznawcy badający język polityki twierdzą, że służy on głównie nakłanianiu. Jest „potężnym narzędziem oddziaływania na obywateli”. Kluczową rolę, jaką odgrywa język komunikacji w obszarze polityki, jest zatem perswazja przybierająca różne formy retoryczne.

Date issued:

2016-06-01

Identifier:

doi:10.37055/sbn/129824 ; oai:editorialsystem.com:article-129824

Print ISSN:

2082-2677

Publisher ID:

129824

License:

click here to follow the link

Starting page:

161

Ending page:

179

Volume:

9

Issue:

1

Journal:

SBN

Keywords:

war ; anti-war ; rhetoric ; persuasion ; manipulation ; propaganda ; information

×

Citation

Citation style: