Antyczna retoryka dostarcza wiedzy i narzędzi do analizy narzędzi i technik wykorzystywanych w marketingu. To przypuszczenie stanowi hipotezę roboczą niniejszego artykułu. Na istotność badań nad narzędziami retoryki (rozumianej jako komunikacja perswazyjne) wykorzystywanymi w reklamach wskazują antyczne założenia dotyczące celów i zastosowań tej dziedziny nauki. Celem podjętych badań jest sprawdzenie czy narzędzia te pozwalają zidentyfikować czym można wyróżnić się na rynku, zaobserwować reakcje odbiorców na poszczególne bodźce oraz jak kierować pozostałą częścią marketingu, aby firma zajmowała wysoką pozycję na rynku.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:910 ; doi:10.37055/nsz/132935 ; oai:editorialsystem.com:article-132935
retoryka ; perswazja ; akt retoryczny ; komunikacja ; marketing ; reklama
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1057
Nazwa wydania | Data |
---|---|
RHETORIC TOOLS USED TO GUIDE CONSUMER BEHAVIOR AND REACTIONS IN THE MARKETPLACE | 12 maj 2025 |