Obiekt

Tytuł: EDUKACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA W SZKOŁACH PONADPODSTAWOWYCH W ROKU 1989 I 2021. ANALIZA PORÓWNAWCZA

Abstrakt:

Celem artykułu jest wskazanie przeobrażeń w realizacji treści z zakresu bezpieczeństwa w szkołach ponadpodstawowych. Sytuacja problemowa rozpatrywana została w kategorii poznawczej, stąd też zastosowano teoretyczne metody badań, jak: analiza, synteza, wnioskowanie i abstrahowanie. Analizie poddano współcześnie realizowany program tego przedmiotu z programem wprowadzonym w roku szkolnym 1989/90. Przeprowadzone wyniki badań dowodzą, że na przestrzeni dekad edukacja stricte obronna sukcesywnie ustąpiła miejsca edukacji na rzecz szeroko rozumianego bezpieczeństwa, powodując poszerzanie perspektywy poznawczej. Owa zależność pozwoliła na wnioskowanie, że w prakseologicznym projektowaniu procesów edukacji w zakresie bezpieczeństwa, determinując organizację, formy i warunki realizacji zajęć. Tym samym zawarte w 1989 roku treści dotyczące projektowania procesu edukacji na rzecz bezpieczeństwa pojawiają się także współcześnie. Mimo upływu lat, wciąż wydają się one aktualne i potrzebne.

Data wydania:

2021-08-25

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1311 ; doi:10.37055/sbn/146371 ; oai:editorialsystem.com:article-146371

ISSN drukowany:

2082-2677

Identyfikator wydawcy:

146371

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

65

Strona końcowa:

79

Tom:

21

Wydanie:

3

Czasopismo:

SBN

Słowa kluczowe:

edukacja dla bezpieczeństwa ; edukacja obronna ; przysposobienie obronne bezpieczeństwo ; edukacja ; treści programowe

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 maj 2025

Data dodania obiektu:

19 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1493

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji