Object

Title: EDUCATION FOR SECURITY IN SUB-PRIMARY SCHOOLS IN 1989 AND 2021. COMPARATIVE ANALYSIS

Abstract:

Celem artykułu jest wskazanie przeobrażeń w realizacji treści z zakresu bezpieczeństwa w szkołach ponadpodstawowych. Sytuacja problemowa rozpatrywana została w kategorii poznawczej, stąd też zastosowano teoretyczne metody badań, jak: analiza, synteza, wnioskowanie i abstrahowanie. Analizie poddano współcześnie realizowany program tego przedmiotu z programem wprowadzonym w roku szkolnym 1989/90. Przeprowadzone wyniki badań dowodzą, że na przestrzeni dekad edukacja stricte obronna sukcesywnie ustąpiła miejsca edukacji na rzecz szeroko rozumianego bezpieczeństwa, powodując poszerzanie perspektywy poznawczej. Owa zależność pozwoliła na wnioskowanie, że w prakseologicznym projektowaniu procesów edukacji w zakresie bezpieczeństwa, determinując organizację, formy i warunki realizacji zajęć. Tym samym zawarte w 1989 roku treści dotyczące projektowania procesu edukacji na rzecz bezpieczeństwa pojawiają się także współcześnie. Mimo upływu lat, wciąż wydają się one aktualne i potrzebne.

Date issued:

2021-08-25

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1311 ; doi:10.37055/sbn/146371 ; oai:editorialsystem.com:article-146371

Print ISSN:

2082-2677

Publisher ID:

146371

License:

click here to follow the link

Starting page:

65

Ending page:

79

Volume:

21

Issue:

3

Journal:

SBN

Keywords:

security education ; defense education ; defense training ; education ; program content

Object collections:

Last modified:

May 19, 2025

In our library since:

May 19, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1493

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information