W prezentowanej publikacji podjęto próbę ukazania pedagogicznych aspektów głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi oraz przeanalizowania na ich tle klasycznych koncepcji kierowania personelem. W związku z tym, w ramach merytorycznej struktury opracowania, wyodrębniono trzy części składowe obejmujące: -pedagogiczną interpretacje istoty i głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi - kierowanie autokratyczne, utożsamiane w literaturze pedagogicznej z kierowaniem arbitralnym; − kierowanie demokratyczne, oparte na zasadzie „obopólnej satysfakcji”. Należy nadmienić, że teoriopoznawcze rozważania oparto na podstawowych wskazaniach pedagogiki pracy dotyczących kierowania zespołami ludzkimi i jednocześnie nawiązujących do idei programów zwanych Quality of Working Life, oznaczających „jakość życia w pracy”.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1135 ; doi:10.37055/nsz/129357 ; oai:editorialsystem.com:article-129357
nauki o zarządzaniu ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; pedagogika pracy
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1282
Nazwa wydania | Data |
---|---|
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN PEDAGOGICAL PERSPECTIVE | 12 maj 2025 |