Obiekt

Tytuł: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W PERSPEKTYWIE PEDAGOGICZNEJ

Abstrakt:

W prezentowanej publikacji podjęto próbę ukazania pedagogicznych aspektów głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi oraz przeanalizowania na ich tle klasycznych koncepcji kierowania personelem. W związku z tym, w ramach merytorycznej struktury opracowania, wyodrębniono trzy części składowe obejmujące: -pedagogiczną interpretacje istoty i głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi - kierowanie autokratyczne, utożsamiane w literaturze pedagogicznej z kierowaniem arbitralnym; − kierowanie demokratyczne, oparte na zasadzie „obopólnej satysfakcji”. Należy nadmienić, że teoriopoznawcze rozważania oparto na podstawowych wskazaniach pedagogiki pracy dotyczących kierowania zespołami ludzkimi i jednocześnie nawiązujących do idei programów zwanych Quality of Working Life, oznaczających „jakość życia w pracy”.

Data wydania:

2015-12-18

Data wydania elektronicznego:

2015-12-18

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1135 ; doi:10.37055/nsz/129357 ; oai:editorialsystem.com:article-129357

ISSN elektroniczny:

2719-860X

ISSN drukowany:

1896-9380

Identyfikator wydawcy:

129357

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

145

Strona końcowa:

158

Tom:

10

Wydanie:

1

Czasopismo:

NSZ

Słowa kluczowe:

nauki o zarządzaniu ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; pedagogika pracy

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

12 maj 2025

Data dodania obiektu:

12 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1282

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji