Object

Title: HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN PEDAGOGICAL PERSPECTIVE

Abstract:

W prezentowanej publikacji podjęto próbę ukazania pedagogicznych aspektów głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi oraz przeanalizowania na ich tle klasycznych koncepcji kierowania personelem. W związku z tym, w ramach merytorycznej struktury opracowania, wyodrębniono trzy części składowe obejmujące: -pedagogiczną interpretacje istoty i głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi - kierowanie autokratyczne, utożsamiane w literaturze pedagogicznej z kierowaniem arbitralnym; − kierowanie demokratyczne, oparte na zasadzie „obopólnej satysfakcji”. Należy nadmienić, że teoriopoznawcze rozważania oparto na podstawowych wskazaniach pedagogiki pracy dotyczących kierowania zespołami ludzkimi i jednocześnie nawiązujących do idei programów zwanych Quality of Working Life, oznaczających „jakość życia w pracy”.

Date issued:

2015-12-18

Electronic Issue Date:

2015-12-18

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:1135 ; doi:10.37055/nsz/129357 ; oai:editorialsystem.com:article-129357

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129357

License:

click here to follow the link

Starting page:

145

Ending page:

158

Volume:

10

Issue:

1

Journal:

NSZ

Keywords:

nauki o zarządzaniu ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; pedagogika pracy

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1282

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information