Object structure
Title:

HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN PEDAGOGICAL PERSPECTIVE

Creator:

Nowakowski Zenon

Abstract:

W prezentowanej publikacji podjęto próbę ukazania pedagogicznych aspektów głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi oraz przeanalizowania na ich tle klasycznych koncepcji kierowania personelem. W związku z tym, w ramach merytorycznej struktury opracowania, wyodrębniono trzy części składowe obejmujące: -pedagogiczną interpretacje istoty i głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi - kierowanie autokratyczne, utożsamiane w literaturze pedagogicznej z kierowaniem arbitralnym; − kierowanie demokratyczne, oparte na zasadzie „obopólnej satysfakcji”. Należy nadmienić, że teoriopoznawcze rozważania oparto na podstawowych wskazaniach pedagogiki pracy dotyczących kierowania zespołami ludzkimi i jednocześnie nawiązujących do idei programów zwanych Quality of Working Life, oznaczających „jakość życia w pracy”.

Date issued:

2015-12-18

Electronic Issue Date:

2015-12-18

Identifier:

doi:10.37055/nsz/129357 ; oai:editorialsystem.com:article-129357

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129357

License:

click here to follow the link

Starting page:

145

Ending page:

158

Volume:

10

Issue:

1

Journal:

NSZ

Keywords:

nauki o zarządzaniu ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; pedagogika pracy

×

Citation

Citation style: