HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN PEDAGOGICAL PERSPECTIVE
Creator: Abstract:W prezentowanej publikacji podjęto próbę ukazania pedagogicznych aspektów głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi oraz przeanalizowania na ich tle klasycznych koncepcji kierowania personelem. W związku z tym, w ramach merytorycznej struktury opracowania, wyodrębniono trzy części składowe obejmujące: -pedagogiczną interpretacje istoty i głównych założeń teorii zarządzania zasobami ludzkimi - kierowanie autokratyczne, utożsamiane w literaturze pedagogicznej z kierowaniem arbitralnym; − kierowanie demokratyczne, oparte na zasadzie „obopólnej satysfakcji”. Należy nadmienić, że teoriopoznawcze rozważania oparto na podstawowych wskazaniach pedagogiki pracy dotyczących kierowania zespołami ludzkimi i jednocześnie nawiązujących do idei programów zwanych Quality of Working Life, oznaczających „jakość życia w pracy”.
Date issued: Electronic Issue Date: Identifier:doi:10.37055/nsz/129357 ; oai:editorialsystem.com:article-129357
Electronic ISSN: Print ISSN: Publisher ID: License: Starting page: Ending page: Volume: Issue: Journal: Keywords:nauki o zarządzaniu ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; pedagogika pracy