Object structure
Title:

DIALOGUE AS A PROPOSAL FOR OVERCOMING BARRIERS IN COMMUNICATING CSR

Creator:

Miszczak Marta

Abstract:

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR ang. Corporate Social Responsibility) popularyzowana jest w Polsce od lat 90. XX wieku. Choć nie jest ideą zupełnie nową, to nadal towarzyszy jej wiele wątpliwości i pytań. Część z nich związana jest ze sposobem komunikowania o działalności społecznie odpowiedzialnej przez organizacje. Celem niniejszego artykułu jest podkreślenie roli dialogu w dotarciu z komunikatem o społecznej odpowiedzialności do odbiorcy i zaangażowaniu go w ten sposób w praktyki CSR. W artykule zostały przedstawione wybrane błędy popełniane przez organizacje komunikujące działania społecznie odpowiedzialne, opisano również rolę dialogu, jako formy komunikowania związanej z najwyższym stopniem rozwoju CSR w organizacji. Problematykę wzbogacono przykładami sposobów komunikowania społecznej odpowiedzialności przez dwa dyskonty: Biedronkę i Lidl. W tym celu wykorzystana została analiza literatury i badania własne.

Date issued:

2015-12-18

Electronic Issue Date:

2015-12-18

Identifier:

doi:10.37055/nsz/129356 ; oai:editorialsystem.com:article-129356

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129356

License:

click here to follow the link

Starting page:

133

Ending page:

143

Volume:

10

Issue:

1

Journal:

NSZ

Keywords:

społeczna odpowiedzialność organizacji (CSR) ; komunikowanie CSR ; błędy w komunikowaniu społecznej odpowiedzialności ; dialog ; sieci sklepów dyskontowych Biedronka i Lidl

×

Citation

Citation style: