Obiekt

Tytuł: Efekt IKEA w relacjach między start-upami a inwestorami

Abstrakt:

Efekt IKEA to zjawisko polegające na nieuświadomionym zawyżaniu oceny wartości przedmiotów w wyniku poniesionego w przeszłości wysiłku fizycznego lub intelektualnego zmierzającego do ich stworzenia. Artykuł zawiera rozważania dotyczące możliwego wpływu tego efektu na relacje między start-upami a finansującymi je inwestorami. Zawiera opis samego zjawiska, streszczenie wybranych badań empirycznych potwierdzających jego istnienie i krótki opis możliwych wyjaśnień występowania. Następnie rozważa, w jaki sposób opisywany efekt może zaburzać ocenę wartości przedsiębiorstwa w oczach jego założyciela oraz finansującego je inwestora. We wnioskach zawarto sugestie dotyczące praktycznych implikacji omawianego problemu w procesie współpracy między start-upem a inwestorem.

Data wydania:

2019-06-24

Data wydania elektronicznego:

2019-06-24

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:949 ; doi:10.37055/nsz/129534 ; oai:editorialsystem.com:article-129534

ISSN elektroniczny:

2719-860X

ISSN drukowany:

1896-9380

Identyfikator wydawcy:

129534

Licencja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strona początkowa:

53

Strona końcowa:

63

Tom:

14

Wydanie:

2

Czasopismo:

NSZ

Słowa kluczowe:

efekt IKEA ; start-up ; fundusz venture capital ; fundusz zalążkowy

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

12 maj 2025

Data dodania obiektu:

12 maj 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1096

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji