Object structure
Title:

IKEA effect in relations between start-ups and investors

Creator:

Codogni Mateusz

Abstract:

Efekt IKEA to zjawisko polegające na nieuświadomionym zawyżaniu oceny wartości przedmiotów w wyniku poniesionego w przeszłości wysiłku fizycznego lub intelektualnego zmierzającego do ich stworzenia. Artykuł zawiera rozważania dotyczące możliwego wpływu tego efektu na relacje między start-upami a finansującymi je inwestorami. Zawiera opis samego zjawiska, streszczenie wybranych badań empirycznych potwierdzających jego istnienie i krótki opis możliwych wyjaśnień występowania. Następnie rozważa, w jaki sposób opisywany efekt może zaburzać ocenę wartości przedsiębiorstwa w oczach jego założyciela oraz finansującego je inwestora. We wnioskach zawarto sugestie dotyczące praktycznych implikacji omawianego problemu w procesie współpracy między start-upem a inwestorem.

Date issued:

2019-06-24

Electronic Issue Date:

2019-06-24

Identifier:

doi:10.37055/nsz/129534 ; oai:editorialsystem.com:article-129534

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129534

License:

click here to follow the link

Starting page:

53

Ending page:

63

Volume:

14

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

IKEA effect ; start-up ; venture capital ; seed capital

×

Citation

Citation style: