Object

Title: IKEA effect in relations between start-ups and investors

Abstract:

Efekt IKEA to zjawisko polegające na nieuświadomionym zawyżaniu oceny wartości przedmiotów w wyniku poniesionego w przeszłości wysiłku fizycznego lub intelektualnego zmierzającego do ich stworzenia. Artykuł zawiera rozważania dotyczące możliwego wpływu tego efektu na relacje między start-upami a finansującymi je inwestorami. Zawiera opis samego zjawiska, streszczenie wybranych badań empirycznych potwierdzających jego istnienie i krótki opis możliwych wyjaśnień występowania. Następnie rozważa, w jaki sposób opisywany efekt może zaburzać ocenę wartości przedsiębiorstwa w oczach jego założyciela oraz finansującego je inwestora. We wnioskach zawarto sugestie dotyczące praktycznych implikacji omawianego problemu w procesie współpracy między start-upem a inwestorem.

Date issued:

2019-06-24

Electronic Issue Date:

2019-06-24

Identifier:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:949 ; doi:10.37055/nsz/129534 ; oai:editorialsystem.com:article-129534

Electronic ISSN:

2719-860X

Print ISSN:

1896-9380

Publisher ID:

129534

License:

click here to follow the link

Starting page:

53

Ending page:

63

Volume:

14

Issue:

2

Journal:

NSZ

Keywords:

IKEA effect ; start-up ; venture capital ; seed capital

Object collections:

Last modified:

May 12, 2025

In our library since:

May 12, 2025

Number of object content hits:

0

All available object's versions:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1096

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information