Przyjęto, iż port lotniczy jest podmiotem gospodarczym, który w warunkach silnej konkurencji musi aktywnie wykorzystywać dostępne narzędzia marketingowe dla osiągania celów rynkowych i dostosowywać je do zróżnicowanych potrzeb i preferencji klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Z uwagi na bogatą paletę możliwości serwis społecznościowy Facebook został wskazany jako popularne i skuteczne narzędzie marketingowe. Dokonana została ocena aktywności portów lotniczych w przedmiotowym serwisie w postaci zaprezentowania wyników analizy porównawczej danych z bieżącej działalności z danymi z 2014 roku. Wskazano ogólną klasyfikację celów publikacji treści przez porty lotnicze za pośrednictwem stron firmowych na Facebooku. Na przykładzie Lotniska Chopina w Warszawie zdefiniowano sposób prowadzenia komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami w serwisie Facebook w sytuacji IV fali pandemii COVID-19. Procedura badawcza została przeprowadzona w sytuacji wprowadzenia ograniczeń w czasie jej realizacji, co zdeterminowało potrzebę dookreślenia dalszych kierunków badań dla zapewnienia szerszej perspektywy oceny i większej wiarygodności osiągniętych rezultatów badawczych.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:867 ; doi:10.37055/nsz/147988 ; oai:editorialsystem.com:article-147988
komunikacja ; serwis społecznościowy ; Facebook ; port lotniczy ; Lotnisko Chopina w Warszawie
May 12, 2025
May 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1014
Edition name | Date |
---|---|
Facebook airport communication during COVID-19 pandemic crisis on the example of the activity of Chopin Airport in Warsaw | May 12, 2025 |
Wilczyńska-Strawa Agnieszka