W artykule omówiono wyniki badań przeprowadzonych w celu określenia preferencji pracowników w zakresie kanałów komunikacji BHP oraz ocenę przydatności informacji przekazywanych klasycznymi i elektronicznymi kanałami komunikacji dla poprawy bezpieczeństwa i zdrowia w pracy przed pandemią COVID-19 i w jej trakcie. Badania przeprowadzono metodą kwestionariuszową w 2016 roku i w 2021 roku. Wyniki badań dla okresu sprzed i w trakcie pandemii są porównywalne: większość pracowników skłania się ku klasycznym kanałom komunikacji, takim jak tradycyjne szkolenia i spotkania z kierownictwem oraz tradycyjne rozmowy z kolegami. Informacje BHP uznawane za przydatne do bezpiecznego wykonywania pracy są przekazywane głównie za pomocą klasycznych kanałów komunikacji. Najniżej z punktu widzenia przydatności oceniono media społecznościowe. Badania wskazują, że kanały elektroniczne mogą wspierać klasyczne kanały wykorzystywane w komunikacji BHP, ale nie mogą ich zastępować.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:865 ; doi:10.37055/nsz/147986 ; oai:editorialsystem.com:article-147986
bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP) ; zarządzanie BHP ; komunikacja ; preferencje pracowników
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1012
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Traditional and electronic channels of communication on OSH management in workers’ opinions | 12 maj 2025 |