Fatigue Cracks Modeling in Structure Elements for Numerical Calculation of Fatigue Life
						
											W artykule przedstawiono metodykę modelowania pęknięć w elementach konstrukcji mającą na celu numeryczne wyznaczanie współczynnika intensywności naprężeń. Potrzeba opracowania numerycznego sposobu wyznaczania współczynnika intensywności naprężeń wynika z faktu, iż daje ona możliwość wyznaczania jego wartości dla dowolnej geometrii elementu, długości pęknięcia oraz sposobu obciążenia. W celu zilustrowania opracowanej metodyki przedstawiono przykład obliczeniowy trwałości zmęczeniowej próbki wykonanej z lotniczego stopu aluminium 2024-T3 obciążonej widmem stałoamplitudowym. Opracowano model MES analizowanej próbki, wyznaczono wartość współczynnika intensywności napręŜeń dla kilku wartości długości pęknięcia, a następnie korzystając z zależności Parisa na prędkość pękania zmęczeniowego, wyznaczono trwałość badanego elementu. 
					      		
						
											Warszawa 
					      		
oai:ribes-88.man.poznan.pl:2347
mechanika, pęknięcie zmęczeniowe, trwałość konstrukcji, metoda elementów skończonych (MES)
Aug 12, 2025
Aug 12, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2647
| Edition name | Date | 
|---|---|
| Modelowanie pęknięć w elementach konstrukcji na potrzeby numerycznych obliczeń trwałości zmęczeniowej | Aug 12, 2025 | 
Michał JASZTAL Artur KŁOSIŃSKI