Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.

Tytuł: Modelowanie pęknięć w elementach konstrukcji na potrzeby numerycznych obliczeń trwałości zmęczeniowej ; Modelowanie pęknięć w elementach konstrukcji na potrzeby numerycznych obliczeń trwałości zmęczeniowej

Tytuł odmienny:

Fatigue Cracks Modeling in Structure Elements for Numerical Calculation of Fatigue Life ; Fatigue Cracks Modeling in Structure Elements for Numerical Calculation of Fatigue Life

Abstrakt:

W artykule przedstawiono metodykę modelowania pęknięć w elementach konstrukcji mającą na celu numeryczne wyznaczanie współczynnika intensywności naprężeń. Potrzeba opracowania numerycznego sposobu wyznaczania współczynnika intensywności naprężeń wynika z faktu, iż daje ona możliwość wyznaczania jego wartości dla dowolnej geometrii elementu, długości pęknięcia oraz sposobu obciążenia. W celu zilustrowania opracowanej metodyki przedstawiono przykład obliczeniowy trwałości zmęczeniowej próbki wykonanej z lotniczego stopu aluminium 2024-T3 obciążonej widmem stałoamplitudowym. Opracowano model MES analizowanej próbki, wyznaczono wartość współczynnika intensywności napręŜeń dla kilku wartości długości pęknięcia, a następnie korzystając z zależności Parisa na prędkość pękania zmęczeniowego, wyznaczono trwałość badanego elementu.
; W artykule przedstawiono metodykę modelowania pęknięć w elementach konstrukcji mającą na celu numeryczne wyznaczanie współczynnika intensywności naprężeń. Potrzeba opracowania numerycznego sposobu wyznaczania współczynnika intensywności naprężeń wynika z faktu, iż daje ona możliwość wyznaczania jego wartości dla dowolnej geometrii elementu, długości pęknięcia oraz sposobu obciążenia. W celu zilustrowania opracowanej metodyki przedstawiono przykład obliczeniowy trwałości zmęczeniowej próbki wykonanej z lotniczego stopu aluminium 2024-T3 obciążonej widmem stałoamplitudowym. Opracowano model MES analizowanej próbki, wyznaczono wartość współczynnika intensywności napręŜeń dla kilku wartości długości pęknięcia, a następnie korzystając z zależności Parisa na prędkość pękania zmęczeniowego, wyznaczono trwałość badanego elementu.

Miejsce wydania:

Warszawa
; Warszawa

Wydawca:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Data utworzenia:

2010 r.0

Data wydania:

2012-03-31 ; 2012-03-31

Rozmiar:

B5 ; B5

Identyfikator:

oai:ribes-88.man.poznan.pl:2347

ISSN elektroniczny:

2720-5266 ; 2720-5266

ISSN drukowany:

2081-5891 ; 2081-5891

Język:

polski ; polski

Właściciel praw:

Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna

Strona początkowa:

21 ; 21

Strona końcowa:

36 ; 36

Tom:

3 ; 3

Słowa kluczowe:

mechanika, pęknięcie zmęczeniowe, trwałość konstrukcji, metoda elementów skończonych (MES) ; mechanika, pęknięcie zmęczeniowe, trwałość konstrukcji, metoda elementów skończonych (MES)

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

12 sie 2025

Data dodania obiektu:

12 sie 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2647

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji