Construction of Hand Motion Capture System Used for Virtual Technology ; Construction of Hand Motion Capture System Used for Virtual Technology
Hubert WELENC, Andrzej GRABOWSKI ; Hubert WELENC, Andrzej GRABOWSKI
						
											System śledzenia ruchu ręki oraz palców jest powszechnie stosowany w immersyjnych aplikacjach rzeczywistości wirtualnej – umożliwia użytkownikowi symulacji interaktywne uczestnictwo poprzez manipulację wirtualnymi przedmiotami. W artykule zaprezentowano ww. system w postaci rękawicy wyposażonej w czujniki typu MEMS w celu rejestracji orientacji oraz marker wizyjnego systemu ruchu (przemieszczeń) w przestrzeni trójwymiarowej. Rękawica rzeczywistości wirtualnej została zintegrowana z oprogramowaniem Unity 3D do pracy w czasie rzeczywistym oraz przetestowana. 
					      		;
											System śledzenia ruchu ręki oraz palców jest powszechnie stosowany w immersyjnych aplikacjach rzeczywistości wirtualnej – umożliwia użytkownikowi symulacji interaktywne uczestnictwo poprzez manipulację wirtualnymi przedmiotami. W artykule zaprezentowano ww. system w postaci rękawicy wyposażonej w czujniki typu MEMS w celu rejestracji orientacji oraz marker wizyjnego systemu ruchu (przemieszczeń) w przestrzeni trójwymiarowej. Rękawica rzeczywistości wirtualnej została zintegrowana z oprogramowaniem Unity 3D do pracy w czasie rzeczywistym oraz przetestowana. 
					      		
						
											Warszawa 
					      		;
											Warszawa 
					      		
Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna
oai:ribes-88.man.poznan.pl:2500
DOI 10.5604/01.3001.0011.7188 ; DOI 10.5604/01.3001.0011.7188
Wojskowa Akademia Techniczna ; Wojskowa Akademia Techniczna
rękawica rzeczywistości wirtualnej, system śledzenia ruchu, rzeczywistość wirtualna, interfejs człowiek–komputer ; rękawica rzeczywistości wirtualnej, system śledzenia ruchu, rzeczywistość wirtualna, interfejs człowiek–komputer
16 wrz 2025
16 wrz 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2808
Jarosław JANKOWSKI Patrycja ŁACH