W artykule przedstawiono problematykę związaną ze znaczeniem nauki w budowaniu zdolności operacyjnych sil zbrojnych z perspektywy ich składowych i relacji zachodzących między nimi. Wskazano na problematykę różnic w podejściu do budowania zdolności operacyjnych w odniesieniu do modelu przedmiotowego i zdolnościowego w aktualnym rozumieniu tego problemu. W podsumowaniu wskazano na możliwe obszary pogłębienia współpracy między nauką i pozostałymi „składowymi triady”, a więc przemysłem i wojskiem oraz sformułowano wnioski końcowe.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1819 ; doi:10.5604/01.3001.0012.7081 ; oai:editorialsystem.com:article-129209
zdolności operacyjne ; siły zbrojne ; bezpieczeństwo ; nauka
May 20, 2025
May 20, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/2021
Edition name | Date |
---|---|
ZNACZENIE NAUKI W BUDOWANIU ZDOLNOŚCI OPERACYJNYCH SIŁ ZBROJNYCH | May 20, 2025 |