ZNACZENIE NAUKI W BUDOWANIU ZDOLNOŚCI OPERACYJNYCH SIŁ ZBROJNYCH
Twórca: Abstrakt:W artykule przedstawiono problematykę związaną ze znaczeniem nauki w budowaniu zdolności operacyjnych sil zbrojnych z perspektywy ich składowych i relacji zachodzących między nimi. Wskazano na problematykę różnic w podejściu do budowania zdolności operacyjnych w odniesieniu do modelu przedmiotowego i zdolnościowego w aktualnym rozumieniu tego problemu. W podsumowaniu wskazano na możliwe obszary pogłębienia współpracy między nauką i pozostałymi „składowymi triady”, a więc przemysłem i wojskiem oraz sformułowano wnioski końcowe.
Data wydania: Identyfikator:doi:10.5604/01.3001.0012.7081 ; oai:editorialsystem.com:article-129209
ISSN elektroniczny: ISSN drukowany: Identyfikator wydawcy: Strona początkowa: Strona końcowa: Tom: Wydanie: Czasopismo: Słowa kluczowe:zdolności operacyjne ; siły zbrojne ; bezpieczeństwo ; nauka