Obecnie człowiek spotyka w swoim życiu wiele zagrożeń, w każdej chwili może ulec wypadkowi bądź być świadkiem takiego zdarzenia. Niejednokrotnie jednak ludzie nie potrafią lub nie chcą udzielić pomocy poszkodowanym. Dlatego tak ważną kwestią jest ich przygotowanie, w szczególności dzieci i młodzieży, do udzielania pierwszej pomocy. Pierwszoplanowa rola w tym zakresie przypada więc edukacji szkolnej. Stąd też pierwszą część opracowania poświęcono analizie podstawy programowej i treści podręczników szkolnych z przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa – oczywiście pod kątem problemów i zagadnień związanych z pierwszą pomocą w nagłych wypadkach. W dalszej kolejności przedstawiono ustawy i rozporządzenia, które normują proces przygotowania nauczycieli do prowadzenia lekcji w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Natomiast zasadniczą i najistotniejszą część rozważań stanowią treści dotyczące kształtowania u uczniów na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa gotowości do niesienia pomocy potrzebującym, humanitaryzmu i altruizmu.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1359 ; doi:10.37055/sbn/140144 ; oai:editorialsystem.com:article-140144
first aid ; humanitarian attitudes ; altruism ; education for security
May 19, 2025
May 19, 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1541
Edition name | Date |
---|---|
SHAPING THE HUMANE ATTITUDE IN PROVIDING FIRST AID AS A PART OF THE LESSONS IN THE EDUCATION FOR SAFETY | May 19, 2025 |