Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR ang. Corporate Social Responsibility) popularyzowana jest w Polsce od lat 90. XX wieku. Choć nie jest ideą zupełnie nową, to nadal towarzyszy jej wiele wątpliwości i pytań. Część z nich związana jest ze sposobem komunikowania o działalności społecznie odpowiedzialnej przez organizacje. Celem niniejszego artykułu jest podkreślenie roli dialogu w dotarciu z komunikatem o społecznej odpowiedzialności do odbiorcy i zaangażowaniu go w ten sposób w praktyki CSR. W artykule zostały przedstawione wybrane błędy popełniane przez organizacje komunikujące działania społecznie odpowiedzialne, opisano również rolę dialogu, jako formy komunikowania związanej z najwyższym stopniem rozwoju CSR w organizacji. Problematykę wzbogacono przykładami sposobów komunikowania społecznej odpowiedzialności przez dwa dyskonty: Biedronkę i Lidl. W tym celu wykorzystana została analiza literatury i badania własne.
oai:ribes-88.man.poznan.pl:1153 ; doi:10.37055/nsz/129356 ; oai:editorialsystem.com:article-129356
społeczna odpowiedzialność organizacji (CSR) ; komunikowanie CSR ; błędy w komunikowaniu społecznej odpowiedzialności ; dialog ; sieci sklepów dyskontowych Biedronka i Lidl
12 maj 2025
12 maj 2025
0
https://ribes-88.man.poznan.pl/publication/1300
Nazwa wydania | Data |
---|---|
DIALOGUE AS A PROPOSAL FOR OVERCOMING BARRIERS IN COMMUNICATING CSR | 12 maj 2025 |
GURMIŃSKA Katarzyna MISZCZAK Marta